Kezdjünk el kulcsszavakat keresgélni az oldalunk optimalizálásához. A listánk akár kétszáz szót is tartalmazhat, hiszen annál jobb, minél több kifejezésből és szóból tud dolgozni a szakember. Első körben el kell dönteni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amire építeni fogjuk az oldalunk szerkezetét. Ezek lesznek az erős kulcsszavaink. A hosszabb kifejezések és a legfontosabb kulcsszavak kiválasztása során fontos eldönteni, hogy milyen szavakból indulunk ki.
Ne legyen irántuk túl nagy a verseny, hiszen ebben az esetben szinte lehetetlenség lenne a természetes találati listákon jó helyezést elérni. A Google megmondja a számunkra, hogy mekkora az adott szó iránti keresések aránya. A legfontosabb kulcsszavak kiválasztása legyen optimális jellegű.
A kulcsszavak sűrűségére is oda kell figyelni, hiszen ez is nagyban meghatározza a munkánk eredményességét. Ha azt szeretnénk, hogy a keresőoptimalizálásunk sikeres legyen, akkor érdemes akár egy Adwords kampányt is létrehozni, az általunk kiválasztott erősebb kulcsszavak segítségével.