Facebook és az értékesítés

kozossegi_oldal

Mikor ismertté vált a Facebook nevezetű közösségi oldal, a marketing szakemberei szeme felcsillant, hiszen hatalmas lehetőséget láttak meg benne értékesítési szempontok alapján. Azáltal, hogy temérdek ember látogat el naponta erre a közösségi oldalra, úgy gondolták a marketing kutatásával és fejlesztésével dolgozó szakemberek, hogy egy eddig kiaknázatlan területre tévedtek, ahol megannyi potenciális ügyféllel találkozhatnak és vehetik fel a kapcsolatot velük. Csupán azt nem vették számításba, hogy a közösségi oldal látogatói szórakozás, pihenés és kikapcsolódás céljából látogatják a Facebook-ot, és zavaróan hat rájuk az értékesítéssel, eladásösztönzéssel kapcsolatos blogok és képek olvasása. Ennek hatására teljesen más eredmény született a közösségi oldalon történő vásárlás motiválására született reklámok bemutatására és inkább taszította az embereket, mint hogy pozitív hatást váltott volna ki belőlük a marketing ezen formája. Viszont passzív módon történő motiválásnak meglehetnek az eredményei és kellemes benyomást lehet kelteni az olvasókban, mely vállalati szempontból jó hírnek számít.